Går runt och är gravid

Idag har jag vaknat gravid. Jag klev upp ur sängen gravid och sedan kände jag efter hur det kändes att äta frukost som gravid. Därefter chattade jag gravid och gravidläste en bok. Jag har gått runt och promenerat och varit gravid. Jag har också åkt bil gravid och badat gravid. Att sola gravid var riktigt trevligt. Jag har lyssnat på klassisk musik i en kyrka gravid. Äta lax gravid var  en höjdpunkt jag rekommenderar. Nu sitter jag framför datorn som vanligt men känner mig ovanligt gravid. Jag har faktiskt gjort väldigt mycket saker gravid idag och det är inte så dumt

Och det känns lite så hela tiden, att jag plötsligt gör allting som gravid. Liksom, att jag strosar runt på gatan och gravidar mig. Känns som att jag gör något även om jag bara ligger i soffan, jag ser ju i min bok vad mycket som pågår där inne.

Det känns nästan som att folk skulle veta om det också, som att det skulle märkas. Det är också så bisarrt att ha en bebis i magen att det känns som att jag måste vara den första i världen som råkat ut för det. Sådär att jag kanske borde ringa tidningen för att ge dem ett scoop, eller stoppa folk på gatan och berätta bara för att chocka dem med något de aldrig hört talas om, och ge dem något de kan berätta om på varje cocktailparty eller diskutera i lunchrummet på jobbet i en månad.

Ja, lite fixerad vid själva grejen typ. Försöker förstå att det är på riktigt. Tankarna hamnar lite bortom det som jag kan se verklig grund för. Men en graviditet är också lite overkligt och svårt att greppa och då kanske det lätt blir så att man känner och tänker overkliga saker när man försöker ta in händelsen.

Kommentera

