Tuff resa

Jag har inte plågats så mycket av graviditeten än, men under förra veckan, min vecka 8, när vi var på bröllopsresa i Sankt Petersburg var jag så less på ungen att jag kunnat kräkas på den.

För mådde illa gjorde jag mer än lämpligt. Jag kände mig också konstig i magen och så yr att jag höll i mig när jag gick upp för långa trappor. Väldigt, väldigt trött var jag också…

Nu har det förstås hänt tidigare i mitt liv att jag varit väldigt trött, men skillnaden har varit att jag ändå bara kunnat bita ihop och köra på. Nu var jag mer utmattad på ett väldigt trist och töntigt sätt.

Som tur var fanns det ofta många stolar på muséerna så att jag kunde sitta och vila och lugna yrseln. Om jag inte orkade gå runt och läsa överallt i ett rum kunde jag peka på några intressanta saker, så kollade Carl upp det och sammanfattade för mig. Svinbra!

Jag vet inte om jag varit tröttare och mer yr för att jag rört mig mycket mer och om jag mått illa för att det var krångligare att bestämma mattider eller ta något litet sådär när jag fått lust. Antagligen förstärktes symptomen av resan i alla fall, så jag hoppas nu när jag är hemma i Sverige igen att jag ska känna mig lite mer som mig själv igen.

Kommentera

