Borde sova

Idag kom jag hem 14 och däckade direkt. Började vakna till liv vid 18. Betalade räkningar och försökte kunna börja tänka igen. Carl kom hem vid 19. Vi lagade mat och åt vid 20. Kul liv. Som en liten bonus slösade jag bort en del dagens redan alldeles för korta vakna tid till att sitta och vänta på en föreläsare som aldrig dök upp. Världens sämsta dag, förhoppningsvis upprepas den inte alls. Eller iaf inte på ett tag. Eller alltför ofta. Eller inte alltför ofta alltför snart.

Nu borde jag sova men är lite orolig över hur jag ska hinna göra något när jag är så trött. Att det hugger i ryggen var femte sekund sedan 13 gör mig inte mindre orolig över att graviditeten kan bli bökig och att planerna inte alls kommer att funka. Kanske drar ryggontet igång nu? Det gjorde särskilt ont när jag cyklade, så undra hur länge jag kommer kunna fortsätta med det? Simningsplanerna borde aktiveras snarast i alla fall.

Bekymmer man stöter på när barnet väl är här känns inte lika besvärliga, för då kan man ju hjälpas åt och göra saker tillsammans. Finns ju massor av dagar när man snarare har överskottsenergi och skulle kunna anstränga sig extra, så om man är två borde det jämna ut sig enklare. Nu kommer det mesta av problemen som dyker upp främst påverka mitt liv och det känns lite oroligt om det blir orimligt mycket. Jag har i alla fall specialcoachats om entropi till middagen idag, så på vissa områden kan man förstås alltid underlätta för varandra.

Vill sova. Borde sova. Nu. Om jag sover halva dagen när jag sovit hela natten vet man ju aldrig vad som händer om jag bara sover halva natten.

Kommentera

