trött och less…

Det är så tröttsamt att vara trött. Inte bara att inte kunna göra roliga saker, jag hinner inte ens med de tråkiga sakerna. Och problemet är egentligen inte ens det, utan att jag måste göra saker exakt vid vissa tidpunkter. Det är verkligen helt sämst. Om jag missar en enda sak måste jag läsa om det nästa termin.

Jag har lyckats att inte missa något obligatoriskt hittills, men nu missade jag en gruppövning och då blir det massor av krångel. Så otroligt stelbent system. Risken att missa det precis nästa termin blir ju inte mindre heller. Jag kan gärna ta ut min föräldraledighet nu tack, så kan Carl ta ut sin del när barnet väl kommit. Eller så kan någon plocka ut det här barnet och lägga in det i någon annan eller i en burk, som i sagorna, eller vad som helst.

One thought on “trött och less…

  1. Jag förstår dig verkligen, bär på precis samma känsla. Det bra med att plugga är ändå att det kanske inte är 8.16.30 som är obligatoriskt varje dag som med jobb. Samtidigt är det bra med jobb för där kan man gå ner i tid på slutet och faktiskt ta föräldradagar.

Kommentera

