spark! (?)

Kanske lyssnade bebisen på vad jag sa igår, eller så önskehallucinerar jag.

Igår när jag låg i soffan och hade en bok på magen hopppade det till i magen. En spark?! Fast bara en? Eller var det något i magen som bara låg i kläm och halkade rätt? Fast det kändes lite som att det inte riktigt fanns så mycket som kunde halka rätt. Kanske boken tryckt ihop magen och blockerat något som  bubblade rätt helt plötsligt? Fast det kändes ju inte alls som något bubbel, utan ett tryck. Blev mycket konfunderad.

En timme senare gick jag och la mig, utan någonting på magen och då kändes det precis likadant igen. Buff! En gång.

Fast väldigt hårt, undrar om bebisen ens skulle kunna sparka så hårt? På ultraljudet låg han på rygg och pressade fötterna uppåt ibland. Då sviktade livmoderväggen, men jag kände ju ingenting. Vet inte om han skulle kunna trycka så mycket hårdare än han gjorde då, när han är så liten.

Men så länge jag inte har någon bättre förklaring, t.ex. någon annan erfarenhet av hur det känns, tänker jag att det var de första sparkarna jag kände igår!

Duktig bebis.

Kommentera

