ny mage, nya kläder

Idag har jag storshoppat mammaprylar!

Magen har växt så enormt att jeansen börjar bli en plåga, så jag har gått runt och kikat efter kjolar med resårlinning (och insåg att de flesta kjolar inte har det…) och köpt några strumpbyxor. Stövlar till det, så nu kanske jag snart kan börja med tights och kjol mer.

Det var för övrigt skrämmande att se mig själv i provspeglarna. Herregud vilken mage! Jag måste börja simma så ryggen ska orka med det här. Nu har den ju börjat växa på riktigt, och på ett väldigt märkligt, utstickande sätt som inte borde vara så bra för ryggen.

Dessutom blev det ett par gröna mjukisbyxor, oj vad mjuka de är och vad magen kommer kunna växa som den vill i dem! De kommer snart vara utslitna känner jag på mig. Köpte en svart amningströja också, mest för att den var extra lång fram och hade perfekt plats för en bullig mage. Suveränt billig och jätteskön!

Nu känner jag mig bättre rustad för magens fortsätta framväxt!

One thought on “ny mage, nya kläder

Kommentera

