rött eller randigt?

Rött är en sådan superbra färg, eftersom den tonar ur lite praktiskt så att utväxten inte syns så tydligt som när man bleker eller så. Om man har tur blir det bara lite ljusrött/orange.

Men när jag och Tove var och fotade insåg jag att med vissa frisyrer syns det irriterande skarpt nu. Det var 4 månader sedan jag färgade också, så det har blivit kanske 10 cm utväxt.

Frågan är om jag ska färga eller låta det vara. Dels kanske vissa färger kan innehålla kemikalier som inte är lämpliga. Dels kan färger reagera annorlunda när man är gravid, hur nu det går till. Men det är väl mest det där med kemikalier.

Hm.

Stora beslut med potentiellt stora uppoffringar som gravid. 😉

2 thoughts on “rött eller randigt?

  1. Jag frågade frisören om det i fredags, hon menade att det som påverkar färgen är att kroppen är varmare än vanligt. Hon hade rätt bra koll och sa att det inte finns någon bevislig fara med att färga, men att som vanligt ska inte badrumsdörren vara stängd etc. Min BM har också sagt att det bara är att färga på, att t.o.m. blekningar som finns i Sverige idag ska vara okej.

    Själv fegar jag lite och tonar (med 10minuterstoning, så jag får skölja ur snabbt). Med vidöppen dörr och andas luft på balkongen när preparatet verkar. 🙂

Kommentera

