färgat hår!

Idag blev det färgning!

Jag tonade håret förutom utväxten som färgades. Tror inte att det spelar någon roll, det jag läst har handlat mer om vissa typer av färger, kanske snarare äldre sådana, som kanske skulle kunna ge problem. Men det vore ju onödigt, så ändå värt att kolla runt lite om det. Frisören trodde inte att det var någon fara alls. Hon hade inte heller erfarenheten att det brukade bli annan färg eller så när gravida färgade, men att man kunde tänka sig att det blev lite annan nyans om man hade exakt samma färg som man brukade och var van ett visst resultat, på samma sätt som hår ändrar sig t.ex. när man blir äldre. Men inte direkt så att man fick blått hår liksom.

Kom dessutom på att jag färgade håret innan jag gifte mig… iofs med någon jobbig himla superogiftig färg som jag fick sitta med i typ 1 timme för att den inte skulle värmas och massa krångel.

Men nu är det iaf fixat med toning+färg, känns himla bra!

2 thoughts on “färgat hår!

Kommentera

