trist framtidsfix

Börjar fundera på vad man ska göra när Casper fötts, är ju massa tråkiga saker att fixa som jag börjar komma på:

  • Ställa sig i förskolekö (Liten lär är klart, ett alternativ vore bra att hitta också om vi inte får plats)
  • Ställa sig i bostadskö (Eller behöver man det? Vet inte ens hur det funkar med bostadsköer, bara att folk ställer sina barn i dem…)
  • Skaffa försäkring (Borde man kunna göra innan kanske, men jag vet ändå inte hur det kan tänkas fungera.)
  • Anmäla föräldrapenning för Carl

Vad kan det mer vara? Får fylla på listan allt eftersom jag kommer på

2 thoughts on “trist framtidsfix

  1. Tidigare i höstas pratade jag med min handledare om barn (han har fyra stycken, ett till på väg snart). Enligt honom var den enskilda sak han helst av allt skulle fått reda på redan vid första barnet Inotyol. Det gjorde tydligen underverk och mer därtill mot alla de tänkbara eksem som oundvikligen uppkom.

Kommentera

