mammakläder inköpta till slut

Tänkte att jag inte skulle köpa mammakläder utan att det borde gå bra att ha vanliga typ. Men det är en hel månad kvar och det börjar bli irriterande att dra ner tröjor för att slippa glipor och töja ut dem. Eller ha strumpbyxor som klämmer lite. Eller bara fundera på om tröjan glidit upp något. När jag cyklar glider tröjan upp under jackan så att det blir alldeles kallt om magen…

Så nu jag har köpt lite fler mammakläder förutom jeansen som jag köpte tidigare. Alltså, jag hade ju kunnat köpa något för länge sedan så hade jag kunnat ha mer nytta av dem. Men ändå. Det blev ett par mjukisbyxor, ett par strumpbyxor och två tröjor/koftor.

Lång tröja med utrymme för stor mage – no more glipor!  

Tyckte ju innan att strumpbyxor funkade bra, tills jag provade de här mammastrumpbyxorna. De sitter superskönt och klämmer INGENTING. 😀

Nu har jag strumpbyxor eller jeansen som skyddar uppåt, så jag kan ha vanliga tröjor utan att det gör så mycket om den hasar upp lite. Och om jag har en kofta kan jag täcka hela magen bara med den, så tröjor under spelar mindre roll då också. Skönt.

Blev lite förvånad att de inte var superdyra, utan vanliga hm-priser bara. Men eftersom jag kommer att ha dem en kort tid känns det ändå slösigt, men säkert kommer jag att gilla dem månaderna efter barnet kommit också.

Kommentera

