blivande hönsmamma?

Min lilla söta Tiger var till veterinären idag. Det var egentligen inget farligt alls och jag hörde det efteråt när han redan var hemma och allt gått bra. Han sövdes och drog tre tänder. Det är inte ovanligt, i alla fall inte för Tigers ras som har dåliga tänder. När han var mindre och skulle få sina riktiga tänder fanns det också en risk att han skulle behöva dra mjölktänderna och visst var jag lite orolig över sövningen, men också hur dyrt det skulle kunna bli. Det behövdes aldrig då. Men nu när det var en ännu mindre grej kändes det ändå väldigt olustigt.

Det gick i alla fall bra med Tiger. Han är trött och ligger och vilar och får värsta servicen med mat, medicin och dryck direkt till korgen där hemma hos mina föräldrar där han tar igen sig. Ompysslad med kärlek och omtanke.

När han blev biten förra året blev jag väldigt chockad. Det såg jätteobehagligt ut och jag trodde att han skulle bli ihjälbiten. Efteråt låg han bara och gömde huvudet och ville varken äta eller dricka. Han hade jätteont, men det gick ju inte att förklara att det bara var en olyckshändelse och att det snart skulle gå över. Jag fick ligga i sängen ett tag och gråta av mig. Fast det hade ju redan gått bra. Men insikten att något höll på hända och att jag hade kunnat förhindra det var ändå kraftfull.

Det ska bli ”intressant” att se hur det känns när något händer med vårt barn. Han kommer ju garanterat behöva in på sjukhuset någon gång eller hålla på att ramla ner från ett träd eller vad de nu kan hitta på. Det kommer att bli en pärs! 😀

Jag ska dock inte bli en hönsmamma. Mer än inuti.

Kommentera

