Aj!

Första dagen i 38:e veckan firas – med foglossning! AJ!

Jag har undrat när den här dagen skulle komma. Det slog till ganska snabbt igår kväll. Gör svinont i ena höften, kan inte gå ens, om man inte räknar att under plågor hasa sig fram med skurkäpp som stöd i ena handen och försöka stötta sig mot väggarna med andra handen.

Men då är det ju tur att sjukgymnasterna gör hembesök till gravida i det här landstinget! Ja, det ska vara så alltså. Men på vårdcentralen dit jag ringde bara hånade hon mig och sa att jag faktiskt var född 1981. Min man kunde köra bilen ända fram till dörren, så det var inga problem tyckte hon i sin egen lilla värld där alla självklart har bil. Hembesök gjorde de aldrig.

Jag tror att hon ljög. Jag har hört ganska övertygande information om att det ingår in landstingsvården, bland annat från MVC.

Det är bara 13 dagar kvar nu i alla fall, så även om jag skulle bli sängliggande, inlagd med dropp på sjukhus under plågor  som inte går att dämpa så är jag överväldigande nöjd med en här graviditeten, den har varit fantastisk. 13 dagar är ju ingenting. Men jag ska förstås försöka må så bra som möjligt nu på slutet också. (Och hoppas att det går över snarare än att bli värre.)

Hemma från labben idag. Det vore verkligen helt orimligt att genomföra i det här tillståndet. Tur att jag är pigg i huvudet i alla fall så kan jag göra lite annat.

One thought on “Aj!

  1. Usch, usch, usch! Och vilken tråkig attityd från VC! Även om hon inte medvetet ljög så är det ju viktigt att folk som är den första kontakten, ex per telefon, ger ut rätt information. :/

    Hoppas att foglossningen inte blir värre nu!

Kommentera

