noll koll, noll bekymmer!

Tänk att jag har ett barn i morgon.

Hoppas han mår bra. Det är så märkligt att något barn alls kan utvecklas av sig själv och liksom bli helt riktiga människor. Hoppas Casper har blivit väldigt riktig. Han har två armar och två ben, men i övrigt är det svårt att veta så mycket om honom. *gulp*

Annars känns det bara roligt! Kommer inte direkt på något att bekymra mig över. Alla klarar ju av att ta hand om barn och har gjort det i alla tider, så hur svårt kan det vara. Vi lär ju göra det fantastiskt bra. Jag tänker att vi kommer bli typ jordens bästa föräldrar till det bästa barnet i universum. Liksom, mina föräldrar var superbra och jag har lärt mig av dem, Carls föräldrar var superbra och han har lärt sig deras knep. Så när jag och Carl lägger ihop det kommer vi bli dubbelt så bra som superbra.

Å andra sidan har jag inte ens sett ett nyfött barn annat än på film eller på bild. Jag har aldrig bytt en blöja. Jag har aldrig ens direkt tyckt om barn rent allmänt, förstått mig på dem eller intresserat mig för dem. Jag har verkligen ingen aning alls om någonting. Det borde verkligen oroa mig om jag alls var rationell.

Men det gör kanske bara att jag inte fattar vad jag borde se för bekymmer. Så jag kan vara lycklig och världsbäst en dag till nu. Passar på att känna den känslan ordentligt. Ignorance is bliss. 🙂

5 thoughts on “noll koll, noll bekymmer!

  1. Oj va vi längtar och håller tummarna,imorgon är dom bara till för att hållas.Idag när jag gick från jobbet sa dom allra flesta, hälsa Jessica och Carl LYCKA TILL!
    Vad ska vi säga,det finns inga ord som räcker.Imorgon har världen fått en fantastisk medborgare som har lika fantastiska föräldrar.
    1 mars 2011 vilken dag.

Kommentera

