hemåt?

Oj vad normal jag känner mig idag (förutom att jag är bitter på att jag hade kunnat känna mig såhär redan igår om det inte var för barnmorskeincidenten).

Jag har ännu inte burit Casper, bytt blöjor eller sådana saker och det är fortfarande bökigt att sätta sig upp från liggande eller vända sig i sängen. Men annars kan jag vara uppe som vanligt, fixa och trixa.

Det går bra att gå – när det gäller såret. Foglossningen är dock tillbaka så det gör ont att gå, även om jag ändå klarar att gå korta sträckor utan kryckor vilket jag inte gjorde innan förlossningen (som kan ta tre månader att bli av med…). Andelen moment Carl behöver utföra åt mig är alltså färre i nuläget.

Den brännande känslan jag känt från såret trodde de i själva verket var ömhet i huden från skyddsplåstret som satt det igår (inte helt övertygad, det lät så fånigt, men de andra verkade verkligen tro det på min beskrivning och den brännande känslan är nog ganska ytlig faktiskt). Det är lite rött och svullet i huden av just plåstret, men inget som har med själva såret att göra. Infektionsrisken var över huvud taget väldigt låg sa läkaren.

Ja, det kan alltså vara dags för hemgång snart. Vi fick välja själva om vi åker hem idag och i så fall när, eller om vi väntar tills i morgon (eller längre om det skulle ändras helt plötsligt med något oväntat). Vi har haft läkarsamtal och fått papper och sånt där fix, det enda som är kvar att göra när vi vill åka hem är att Casper ska undersökas.

Vi skulle träffa en sjukgymnast nu på eftermiddagen och utöver det ska jag testa lite till hur det fungerar att gå med kryckorna för mig, så att jag inte har missat något.

Men först ska jag sova lite, för Casper var ju så söt på morgontimmarna att jag gosade mer med honom än sov. 🙂

Kommentera

