sond…

Ja vi är fortfarande kvar på sjukhuset. Casper får 600 ml mjölk/ersättning per dygn och det har funkat bra att koppa i eller amma. Men han har fortfarande inte blivit pigg som det var tänkt. Trodde ju först att han inte inte orkade suga utan behövde koppas för att spara kraft. Men nu tänker man att koppning tar för mycket kraft, så han ska sondmatas.

Jag hoppas verkligen att det bara är så att Casper behöver komma igång, att både amning och koppning var för ansträngande p.g.a. gulsoten och att han snart är pigg och alert som de ska vara. Men jag känner mig inte lika övertygad som när vi blev inlagda att det bara fixar sig så enkelt, eftersom det enligt den första planen redan skulle ha fixat sig med bara tilläggsmatning hemma och den andra planen, när vi kom in hit, var att det skulle ha fixat sig tills idag bara han fick noggrann övervakning att han får i sig tillräcklig matmängd per dygn.

Casper ligger och sover på min mage nu, väldigt, otroligt mysigt. Han ler då och då och är alldeles extra söt. Och jag bara längtar efter att han är pigg nog så att vi kan åka hem och matningen bara funkar

2 thoughts on “sond…

  1. Jag läste på några forum om föräldrar med barn i liknande situation, där först vikten gick ner med ungefär 10 % från födelsevikten i samband med gulsot, låg stilla, barnen var svårväckta och svårmatade. De barnen var äldre när inläggen skrevs och hade vänt i vikt, något hade legat på 3600 g vid födseln, gått ner till knappt 3300 och sedan när mamman skrev kommit upp till 5500, men hon sade att det hade gått trögt.

Kommentera

