ec!

Nu när Casper blivit lite mer vanlig bebis som bara äter hela tiden går det äntligen att tänka på lite andra saker istället för att oroa sig över maten. En grej jag ser fram emot att testa i alla fall till sommaren när jag ska ha större helhetsansvar för Casper är att ec:a (vilket är att läsa av barnets signaler när det börjar bli pottdags och sätta barnet på pottan då, vilket gör att barnet till slut lär sig själv att säga till när det är dags). Jag älskar idén! Och nu hörde jag en kompis som har hållit på lite sporadiskt med detta och hennes barn som inte är ett år än slutade med blöjor nyss. Herregud vad skönt det vore!! Är det någon som har koll på hur man gör kan ni tipsa. 🙂

Carl lät lite skeptisk när jag presenterade idén tidigare. Men idag sa han att han börjat hålla Casper över badkaret (ja toaletten kan vara lite svår att pricka kanske) i samband med att han byter blöja, eftersom Casper ofta kissar när blöjan är avtagen. Sedan spolar Carl vatten, bara i kranen eller på Caspers fot, och gör kissljud. Casper kissar.

Låter inte det väldigt ec:igt? Det är ju hur jag skulle börjat om jag bara chansat mig fram med metoden utan att läsa på om tips och trix. Casper kommer kanske vara väl förberedd när han är 3 månader och jag sätter igång mer!

4 thoughts on “ec!

  1. Det låter väldigt EC:igt! Får du några bra tips eller hittar egna bra grejer får du gärna tipsa vidare! Jag är också sugen på att prova och blöjfritt runt året låter inte helt fel (ett argument som borde bita på maken också ;)).

    • Jag har tänkt på potträning som en individualiseringsprocess även med den här metoden, intressant att det passar in så väl i det motsatta perspektivet. Tack för länken. 🙂

Kommentera

