mitt blodiga variga ärr – dag 4 efter snittet

Jag hade trott att det skulle vara mycket obehaglig skötsel med såret. Det måste ju hållas rent och ska därför tvättas varje dag till en början. Hade tänkt att det skulle vara svullet, varigt och blodigt.

Men redan första dagen togs plåstret bort och mitt kejsarsnittsärr såg ut såhär bara:

Det var iofs läskigt att tvätta ändå, bara av tanken att det egentligen var ett sår. Jag tvättade lite runt om i början. 😉

Nu ser det typ likadant ut, fast utan agraffer så det är bara ett streck. Agrafferna togs bort femte dagen.

Jag var rädd för infektioner också. Läkaren och sjuksköterskan tittade på mig som om jag var en hypokondriker och sa att det var väldigt ovanligt.

Det verkar som att jag var onödigt uppskrämd för allt hemskt som skulle hända. Lite dumt kanske. Ganska fantastiskt att det blev så fint i alla fall. 🙂

One thought on “mitt blodiga variga ärr – dag 4 efter snittet

  1. Ping: sjaldag igen! | Nettelbarn

Kommentera

