härligt med barn! :D

Guuuud vad roligt det är att ha ett barn. Det kan ju vara så att det är just bara Casper som är rolig att ha, men det känns ändå ganska generellt, liksom själva grejen. Att Carl är föräldraledig så att jag kommer hemifrån och kan koppla det intensiva ätandet och blöjbytena bidrar säkert att det bara blir roligt för mig.

Han är så liten och söt och det är så märkvärdigt att vi har gjort honom tillsammans, att det är en riktig människa som ska utvecklas. Det är så mysigt att krama honom och hålla utkik efter små saker som utvecklas – att han styr händerna bättre, att han vrider huvudet mer, vad han intresserar sig för, ålningar och vändningar osv. Det är alltid något som händer med Casper i huset! Det är också spännande att tänka på framtiden, hur vi skulle vilja bo med Casper och vad vi ska lära honom.

Jag har hört och läst så mycket om vad jobbigt det är, hur relationen försämras, hur amningen krånglar, hur trött man blir, om att bli deprimerad och gråtmild eller t.o.m. om att ångra sig den första tiden. Frågan är om jag blivit vilseledd och oroat mig i onödan, eller om jag tvärtom blivit hjälp av att fundera igenom massa fällor att akta sig för.

Jag  ångrar i alla fall mest att jag inte träffade Carl tidigare så att vi redan kunde skaffa nästa barn. Och det enda jag är deprimerad över är… nä kommer inte ens på något. Och senast jag grät var när jag fick se Casper första gången.

Kärnfamilj är min grej tror jag. 🙂

Kommentera

