EC del 2.

Idag oroade jag mig lite för hur stor och jobbig bajsen skulle bli, för det kom inget igår och det brukar vara varje dag. Och det brukar bli lite jobbigt med tvättning av huden i samband med det. Men det blev verkligen lycka bara:

Casper började grymta, men ville inte äta, så jag gick in i badrummet och tog av blöjan. Rörde lite på benen och höll honom lite upprätt.

Så började han stånka och bajsa. Massor. Jag kunde hålla upp honom så att det inte blev något kladd – bara att slänga bort blöjan som det hamnade i. Behövde inte tvätta av honom alls, han var ju alldeles ren och fräsch.

Suveränt! 😀

Det var ju lite tur, men oavsett fantastiskt. Och kunde jag upptäcka det redan nu lär det hända många fler gånger.

Var inte riktigt beredd på att det skulle gå att göra något sånt så tidigt, så jag kom inte att tänka på något annat än blöjan att hålla honom över. Kanske skulle köpa en potta till nästa gång det händer?

En tom blöja är en bra blöja

One thought on “EC del 2.

  1. Sweet! Och det var väl jättebra att ta det i blöjan?! Den idén ska jag nog kopiera. 😉 Jag har provat lite över handfatet men jag tyckte det var svårt att hitta något bra sätt att hålla bebisen på/i på ett säkert sätt. Över blöjan it is – ska prova redan imorgon om tillfälle ges.

Kommentera

