sjaldag igen!

Idag är Carl i Stockholm igen, så det är jag och Casper HEEELA dagen! Det är väldigt roligt med de här Casperdagarna.

 Casper har åkt sjal hela dagen

Idag har jag också testat nya ringsjalen som jag hämtade ut igår. Den gav en bra känsla, man kommer kunna lyfta bort både barn och sjal och ta på hela paketet igen. Men det var lite krångligt att få till knytningen så jag ska träna mer på det… Ikväll kanske, eller någon annan dag.

Oj vad lätt han blev med benen utanför!

Jag slängde istället på vanliga sjalen igen och testade att ha Caspers ben utanför. Dels är han lite sprattlig ibland, så det kan vara skönt för honom. Men sedan märkte jag också att han kommer närmare och sitter bättre, så han känns mycket, mycket lättare!

Ben utanför = mer vikt på höfterna
Bonus: Nedhasade byxor och kejsarsnittsärr, numera utan agraffer
(Tidigare ärr med agraffer)

3 thoughts on “sjaldag igen!

  1. jag vill också köpa bärsjal, men har undrat lite hur pass lätt eller svårt det är att få till knytningen. men det är väl bara att öva på antar jag 🙂

  2. Knyta tyckte jag gick väldigt lätt, funderade också på det innan eftersom det såg krångligt ut! Jag knöt första gången på sjukhuset när han var nyfödd och det funkade bra direkt.

    Tyckte däremot att det var knöligt att stoppa i och ta ur barnet första gångerna, handgreppen var ovana och det kändes lite obekant med det olika delarna på sjalen och gick inte alls lika smidigt som på youtube-filmerna.

    Det känns fortfarande lite lurigt just hur hårt man ska knyta för att det ska passa bäst, eller hur man ska justera det olika delarna för att barnet ska sitta skönast. Det blir slumpvist något olika passform när jag gör det.

    Det är ju finlir som man säkert kan bli expert på att anpassa för olika positioner man vill ha, men jag kunde rätt snabbt knyta och stoppa i barnet så att jag själv blev nöjd.

Kommentera

