nya bekantskaper

Tänker tillbaka på Frankrike och den roliga äventyrsdagen när Carl hade sin presentation. Vi åkte först ut till St. Michel, en litet berg som var omgivet med vatten när det var flod och mark när det var ebb. Mycket coolt.

 

St Michel. Casper körde specialsovstil på bussresan ut till kusten.  

En timmes bussresa verkade Casper trivas med.

När vi kom tillbaka gick  jag och Casper till parken där vi gillade att sitta och mysa.  Men så började Casper gallskrika otröstligt och jag försökte packa ihop sakerna jag spridit ut samtidigt som jag höll honom. Inte så lätt kan jag säga. Då kom en snäll person och hjälpte till!

Lekig och busig byttes till skrikig…

Hon som räddade oss hade det underbara namnet Jessica
(och en Ergo-sele, precis som oss)

Blev promenad och pannkaksmiddag tillsammans sedan. Dags att maila henne och kolla läget!

4 thoughts on “nya bekantskaper

  1. Ja jättetrevligt. Hon kunde inte knappt någon engelska heller, och jag ingen franska, men vi umgicks hela eftermiddagen/kvällen med lite viftande händer och förbipasserande som kunde engelska. 🙂

Kommentera

