En bra sjaldag – ringsjalen återupplivad

Jag har ju inte jättegillat ringsjalen och knappt använt den. Det har ju funkat så bra ändå att jag inte orkat fixa med det. Men nu när jag börjat bada med Casper och vill bära korta sträckor som mellan parkeringen och badet tänkte jag att det vore bra att prova den igen ändå.

Så jag tog med den i bilen helt enkelt och satt i honom, men satte honom grensle över sjaltyget istället för bara sittande i det, så att jag inte behöver oroa mig för att han ska glida ur. Så stödde jag lite under armen på den öppna sidan. Helt klart funkis.

När jag kom hem kollade jag hur man bär japanskt, för det har jag hört av alla att det är så smidigt och att man kan bära hela dagen så.

Och det var just grensle över tyget, men dessutom att ha ringen nertill. Och med ringen nedtill blev det ännu, ännu bättre! Han sitter jättefint så han har suttit så här hemma när jag lagat mat och han inte ville ligga själv och leka.

Så nu kommer ringsjalen användas mycket, mycket mer framöver! Just sådär för att bära lite medan maten lagas, till tvättstugan eller till bilen. Jippi!

Jag är glad att jag gav ringsjalen en chans med denna metod inna jag gav upp. 🙂

2 thoughts on “En bra sjaldag – ringsjalen återupplivad

  1. Härligt att läsa! Det är precis så jag använder vår. Under vår resa nu packade jag inte med den (varför gjorde jag inte det?!) så kortare sträckor fick han sitta på min höft och det är ju varken bra eller skönt. Skönt att komma hem och ha hela sin sjalgarderob! 😉

    • Ja det var du som inspirerade mig att ta tag i det där med ringsjalen ändå. 🙂 Det är ju jättejobbigt att bära utan sjal verkligen, puh, skönt med en lösning på det nu!

Kommentera

