Idoldyrkan på distans

Casper åt bara en portion mat på förskolan igår. Två-tre äter han annars varje dag. Och det visade sig att han var lite krasslig så Carl åkte och hämtade hem honom.

Han var inte allmänpåverkad på något sätt utan pigg och vild som vanligt och hjälpte mig att dammsuga med den lilla handdammsugaren. Men så kom katastrofen – batteriet tog slut. Världen är verkligen inte på Caspers sida alltid och Casper bryter ihop.

Så mitt i gråten får han syn på något annat. Han pekar, ne-ni, ne-ni och vill till mitt skrivbord. Jag försöker hitta vad han pekar på, vad det är han vill ha, men det visar sig vara något han ser på själva skärmen. Där finns en  bild på faster Hedvig på Spotify! Världen verkar god igen och Casper blir glad.

hedvig

Jag slår på Hedvigs musik, Spotifylänkwebblänk,  och går iväg en sväng.

När jag kommer tillbaka sitter Casper med största leendet och gungar. I handen har han en liten cylindrisk plastask med små pysselpärlor i. Den har visst legat och skräpat på skrivbordet, undangömd för att han inte skulle hitta och sätta i halsen. Men han äter dem inte, han skakar i takt med musiken som om det vore en riktig shaker, det låter riktigt bra och han verkar totalt nöjd.

image

Jag tror att han har fått sin första musikaliska idol! Och här spelar han tillsammans med henne, lite på distans.

5 thoughts on “Idoldyrkan på distans

Kommentera

