Vitskräcken i ögat

I natt var det en sjuklig natt med mycket skrik och många kramar och en mamma som ibland skulle ligga intill och ibland blev förpassad till fotänden. Men sedan 9 spratt han upp, klarvaken och ropade mamma, mamma!

God morgon Casper, sa jag.

Titta, titta, sa Casper. Men han pekade liksom på ingenting så förstod inte vad jag skulle titta på.

Titta! Vad ska jag titta på, Casper?, sa jag.

Vitt!, sa Casper.

Mm det är en vit vägg, sa jag.

MÅLA!, ropade Casper, med det största leendet någonsin.

Och jag hade redan innan ångest över hur vi ska lyckas bo i en nymålad, jättevit lägenhet i flera månader innan nya ägaren flyttar in. Den blev inte mindre nu!

Sedan gick vi ner i vardagsrummet och målade på papper.

Bara på papperet, upprepade jag nog lite för många gånger.

 

Kommentera

