Flamingoduetten

Jag och Casper har varit på maskeradpicknick – tema Alice i underlandet. Kanske borde ordna en maskeradlåda med roliga hattar och konstiga kläder, för Casper stornjöt av att klä ut sig!

skrattCasp

Ett glatt flamingoägg

Jag kände inte igen mig själv riktigt, men det ska man väl inte göra på maskerader?

jessica

En glad flamingomamma

Vad vi är utklädda till? Jo, när den röda drottningen i Alice underland ska spela krocket görs detta med flamingon som klubbor och igelkottar som klot, och jag och Casper var alltså utklädda till flamingo och min kompis Tove Hedengren, som tagit de fina bilderna, var utklädd till igelkott.

Flamingokrocket – ett typiskt inslag i Underlandet

Det var tänkt att Casper skulle vara ägg, men han ville också ha fina vingar så jag knöt ihop några till honom också så växlade han lite mellan att vara ägg och nykläckt. Knyta? Jo, eftersom vi inte har någon symaskin uppackad i mellanperioden fram till flytten så kollade jag efter utklädnader som inte krävde några sömmar. En no-sew-tyllkjol är då perfekt! Man tar bara ett band som man kan knyta ihop runt midjan och knyter fast tyllbitar i det. Var jättekul att göra!

Casper som nykläckt flamingo.

Hand i hand med flamingomamman och Alice begav vi oss mot tepartyt.

casperHand

På väg mot platsen för själva tepartyt.

bordet

Tepartybordet börjar att fyllas på med godsaker.

Bakverken var ganska fantasifulla. Casper var snabb att förse sig.

kakCasper

Blåbärskaka: Skulle kanske funka till såväl frukost, lunch och middag?

Vi hade en supertrevlig dag och jag tror att Casper minns den väl. Någon överbliven tyllbit kan man hitta här och var i lägenhet och då utbrister han ”Fågel! Vinge! Casper!”

Det var roligt att klä ut sig ihop!

fontän

Vatten, vatten! I vatten finns blågröna alger (och räkor) som innehåller kartenoider, som i levern bryts ned till färgämne som gör flamingon rosa. Ungar föds grå-bruna och blir mer rosa ju mer kartenoider de får i sig, så Casper är lite grå-brun-rosa medan jag är jätterosa.

Kommentera

