Sagogrynjakt och eldiga raketer

Idag när jag hämtade på förskolan såg jag att Casper var ensam uppe i ena hörnet av skolgården. Undrade vad han höll på mig, varför sprang han runt där alldeles ensam? Han brukar ju bara vilja leka med alla barnen.

image

Men han hade fullt upp med en egen lek! Helt upprymd och ropade entusiastiskt på mig.

Mamma, titta, flygplan, Hedenhös! Casper hitta! Raket åka, mycket eld, wrraaaaaau, hålla i sig. Sagogryn mamma!

Han hade alltså hittat Barna Hedenhös raket och hittat en sagogrynsten på marken som han kilade fast i barken. Årets julkalender är verkligen underbar, Casper älskar den, jag älskar den. Den är så mysig och snäll.

Originalet

image

Ganska lik?

 

Kommentera

