Mina damer och herrar…

Låt mig presentera Casper – teaterapan.

Han är väldigt förtjust i att leka med olika röster. Traktorn kan ha en, ponnyn en annan, lokföraren en tredje. På väg hem från förskolan hade Caspers stövlar också en dialog, ena stöveln var pappastöveln och den andra vara Casper-stöveln och de diskuterade med papparöst och tillgjord Casperröst om lekar och vad de skulle hitta på.

Något han är nästan ännu mer förtjust i är att göra olika känslouttryck, så det leker vi ofta numera. Han växla jättesnabbt mellan olika miner. Man säger t.ex. ”Casper ledsen?” så blir han så oändligt ledsen att man tror att det är på riktigt. Men så säger man ”Casper förvånad?” och då ser han alldeles häpen ut. Det började med att han sa åt mig att göra olika miner på det sättet och sedan gjorde samma min själv.

Till exempel idag när han åt sin kvällsmacka (avslöjad av mesemustaschen) såg det ut såhär:

Casper förvånad?

Casper förvånad?

glad

Casper glad?

arg

Casper arg? (Med morrningar och aggressiv rörelse, därav suddigheten.)

Casper ledsen?
ledsen

Casper ledsen?

4 thoughts on “Mina damer och herrar…

  1. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Casper Nettelblad är en fantastisk människa. Inte fyllda tre år och kan sätta sig in i känslor, och visa dem (utan att de finns). Beundrar honom!

Kommentera

