Tisdag? Nej det är Bokdag idag.

Tisdag? Nej det är Bokdag idag.

Jag vet inte vad som hände idag.

Casper brukar vanligtvis bara vilja höra saga i sängen inför natten. Men idag, första gången jag lånat ett gäng barnböcker på biblioteket, var det helt annorlunda! Läsa böcker NU! får jag höra direkt.

Så vi sätter oss vid köksbordet. Läser en bok. Han är koncenterrad och engagerad genom hela boken, trots att solen skiner ute och han alla andra dagar i livet skulle ha lekt med tåg eller My Little Pony. Jag är lite chockad. Tar ett glas vatten.

Fortsätter sedan på den andra boken i högen. Mera, mera! Kul!

Tredje boken dras fram. Läsa ännu mera bok! Nu börjar jag undra om han har feber eller nåt.

Fjärde, femte, sjätte boken läses och det finns inget stopp, vi läser och läser och läser tills vi läst ut, pekat i, diskuterat slut på varenda sida i varenda bok av alla tio jag hade med hem. Supermysig eftermiddag!

Lagom till sista bokens slut kommer pappa in genom dörren och vi ska förbereda middag, annars hade vi nog fått börja om från första boken igen. Nästa gång jag lånar barnböcker får jag nog ta med bilen och lasta bagaget fullt.

Kommentera

