#blogg100

Nu en tredjedel igenom bloggutmaningen #blogg100 känns det som att det är lugnt att klara 100 dagar. Men jag vet inte, blir det lättare och lättare när man kommit in i det? Eller blir det svårare och svårare när man skrivit av sig uppdämda idéer från tidigare bloggtorka? Det kan nog vara vilket som…

#blogg100 går ut på att man i 100 dagar i följd ska publicera ett inlägg om dagen i sin blogg. Inte som en tävling, utan mer som ett nyårslöfte där man sätter upp ett mål för sig själv.

Jag är med lite halvt: Jag har inte registrerat mig och jag känner mig lite osäker på om jag ska lyckas blogga i 100 dagar. Men nu har jag gjort mer än en tredjedel av utmaningstiden i alla fall!

Poängen var att få ner fler minnen. När jag ska uppdatera annars känns obetydliga inlägg lite för obetydliga, och intressanta inlägg för ogenomarbetade, bilder har behövt mer text och text har behövt mer bilder. Resultat: Jag missar att få med många saker jag skulle vilja läsa om något år senare.

Men nu har jag redan fått ner massor! Jätteroligt att ha sedan (hoppas jag 😛 )

  • Det bästa med bloggutmaningen är att jag regelbundet postat fina bilder och minnen, det känns värt det i sig.
  • Det sämsta är att jag ännu inte letat rätt på någon deltagare med liknande blogg att bloggutmana tillsammans med.

 

6 thoughts on “#blogg100

  1. En annan fördel är att du har gett dina läsare många glada, tänkvärda och rörande stunder! Tack!!!

  2. Ja, jag visste inte att du var med i bloggutmaningen men har märkt att bloggen börjat uppdateras oftare vilket jag tycker är jätteroligt! För mig som inte träffar Casper så ofta är även ”små och obetydliga” saker väldigt roliga att läsa om!

  3. Jag gillar den sparken i baken (även om jag lade av lite väl snabbt i år)! Just att inget plötsligt blir för litet gillar jag. Jag uppskattar väldigt mycket att läsa om Casper och er! ❤

Kommentera

