Små utflykter och stora äventyr

Jag är inte så förtjust i att sitta på lekplatser, så det blir lite halvhjärtat även när jag engagerar mig. Utflykter däremot… det blir äventyr och det är min grej! Jag älskar äventyr och speciellt med Casper, för han har sådan fantasi och är så nyfiken.

För att komma ut på fler utflykter och nya ställen satte jag mig förra året och kollade ut några platser som skulle kunna vara kul att åka till. Så när vi inte visste vad vi skulle göra åkte vi ut till något nytt ställe på listorna. Det blev jätteroligt! Det känns också lite mer som hemma här när vi åkt runt och fått mer koll på närområdena.

En lista är kommunens smultronställen, lättillgängliga guldkorn med fin natur som rekommenderas att besöka.
DSC_0810

En annan lista är kommunens badplatser. Jag åkte till hälften av dem förra sommaren och kanske kan vi testa några nya den här sommaren också. Det ska bli kul när det blir badväder.

DSC_0809

Förra året var vi också till en del trevliga ställen i närliggande kommuner, både naturreservat och sjöar. Det vill jag göra mer av i sommar också, bland annat måste vi ju åka ut till havet någon dag. Så nu ska jag leta rätt på fler utflyktsmål!

2 thoughts on “Små utflykter och stora äventyr

  1. Ett mycket kort tips på en lite speciell badplats: i Täby finns det ett havsbad så gott som mitt i centrum! Men ändå stor gräsmatta, lång strandremsa, rymligare än i Fjällnora men mitt i stan…

Kommentera

